Baic

Baic

Baic

Baic

واردات را آزاد کنید تا کیفیت ماشین ها هم بالا برود

پیشنهاد یک نماینده برای ارزان شدن خودرو:
واردات را آزاد کنید تا کیفیت ماشین ها هم بالا برود
عصرخودرو: عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتفاد از کیفیت و قیمت خودرو های تولیدی کشور، گفت: ارتقاء کیفیت خودروهای تولیدی با ایجاد محیط رقابتی در تولید خودرو امکان پذیر است که انجام این مهم با واردات خودرو با تعرفه پائین ممکن می شود.

 به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، الیاس طاهری با انتقاد از کیفیت پائین خودروهای تولیدی در کشور گفت: باید پذیرفت اکثریت مردم از کیفیت خودروهای تولیدی در کشور راضی نیستند بنابراین باید در صنعت خودورسازی تحول ایجاد کرد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت خودروهای تولیدی تناسبی با کیفیت آن ها ندارد و در این میان خودرو سازان نیز به این امر برخلاف گفته و ادعاهای خود توجهی نمی کنند و باید مدیران این صنعت کیفیت را در عمل ارتقاء دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: برای منطقی شدن قیمت خودرو و ارتقاء کیفیت باید نظارت نهادهای نظارتی موثر و کاراتر شود.

طاهری در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه راهکار عملی برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی چیست؟گفت: تنها راه برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی ایجاد محیط رقابتی در تولید خودرو است که انجام این مهم با واردات خودرو با تعرفه پائین امکان پذیر می شود.

او تشریح کرد: در واردات خودرو نیز باید ملاحظاتی انجام شود و نباید شرایط را برای واردات خودروهای خارجی با کیفیت پائین فراهم کرد.

طاهری ادامه داد: واردات خودرو بصورت هدفمند، علاوه بر ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی شرایط را برای رقابتی شدن قیمت خودرو فراهم می کند که این موضوع به کنترل قیمت خودرو در بازار منتهی می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: در بازار تقاضا برای خرید خودرو بالاست بنابراین باید خودروسازان با تولید بیشتر و عرضه به نیاز بازار پاسخ دهند.

تصاویر نهایی جگوار XE منتشر شد

تصاویر نهایی جگوار XE منتشر شد
عصرخودرو:تصاویر جدید از خودروی در دست رونمایی جگوار XE به روی اینترنت قرار گرفت و ظاهر کلی نسخه قابل تولید آن را به نمایش در آورد.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مجله ماشین توسعه جگوار XE برای کسانی که اخبار پیرامون آن را پیگیری می کنند چیزه دیدی نیست چراکه تصاویر بسیاری از آن به هنگام انجام آزمایش جاده ای به ثبت رسیده و شرکت تولیدیش را تایید کرده است.

اما نکته جالب درباره این تصاویر نزدیک بودن آن ها به مدل قابل تولید است. این خودرو کوچکترین سدان جگوار خواهد بود و رقابت نزدیکی با خودروهای ب ام و  سری2 ، مرسدس – بنز کلاس C و آئودی A4 خواهد داشت.

جگوار XE بدنه ای کوچک با جلو پنجره ای مستطیل شکل ، سقف مخفی و آینه های کناری بزرگ دارد و برروی پلتفرم Iq(Ai) ساخته شده است.

گفته می شود که خودروی مذکور دارای نسخه های متفاوتی است و قابلیت دستیابی به بیشینه سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را دارد و از دید رقیب M3 ، C63 AMG ،  RS4 محسوب می شود.


دیوانه وار گران است اما می ارزد

:برای داشتن برخی از آپشن ها در خودروی پورشه، که این روزها در خودروهای معمولی هم دیگر آپشن نیست ودر کارخانه به طور استاندارد نصب می کنند، مثل ریگ روان باید پول ریخت.
دیوانه وار گران است اما می ارزد

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»به نقل از سی ان ان، برای برخی از امکانات مثل کروز کنترل، جهت یاب، دوربین دید عقب، لوگو روی رینگ قیمت 60 هزار دلاری پورشه به یک باره سر از 100 هزار دلار در می آورد و بعد هم مشتری احساس می کند یک چیزی حتما کم است.

اگر بخواهید همه آپشن های مورد نیاز خود را روی یک پورشه ی 911 داشته باشید ممکن است حتی سر از 200 هزار دلار در بیاورد که با چنین مبلغی می توان سوار بنتلی یا آستون مارتین شد که در سگمنت های بالاتری از خودرو قرار دارند و امکانات آن به مراتب بالاتر و هزینه برتر است.

با این حال نمی توان انکار کرد که فقط نوابغ می توانند از یک موتور 6سیلندر 3.8 لیتری 560 اسب بخار توان بیرون بکشند. هر چند که باید یک پیست مسابقه واقعی وجود داشته  باشد تا بتوان پتانسیل های چنین خودرویی را به منصه ظهور رساند اما در برخی از کشورها شیب تند جاده های کوهستانی، چنین قدرت بالایی را می طلبد.

 خودروهایی از این دست که شتاب و قدرت بسیار بالایی دارند، مهار چنین شتاب و قدرتی هم نیازمند تلاش مضاعف است، ترمز چنین خودروهایی باید قابلیت مهار سرعت، شتاب و قدرت آنها را داشته باشد.

پورشه 911 مدل توربو اس، فقط دنده اتوماتیک است و سیستم انتقال قدرت آن 7سرعته بوده و نیرو را به 4چرخ خودرو منتقل می کند.

خودروهای اتوماتیک آلمانی صاحب جعبه سیاه می‌شوند

و:خودروسازان آلمانی در حال بررسی بکارگیری دستگاه ثبت اطلاعات مشابه جعبه سیاه هواپیما در خودروهای بدون راننده هستند.
خودروهای اتوماتیک آلمانی صاحب جعبه سیاه می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، مرسدس بنز و بی ام و از جمله خودروسازانی هستند که به همراه غول اینترنتی گوگل خودروهای تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک ساخته‌اند.اما اگرچه شماری از ویژگی‌ها مانند کمک به پارک خودرو به صورت تجاری موجود هستند اما مسائل حقوقی، مانع عرضه کامل فناوری‌های دیگر مانند سبقت اتوماتیک در بزرگراه‌ها شده و در نتیجه خودروهای تمام اتوماتیک در حد نمونه اولیه باقی مانده‌اند.

نصب یک دستگاه ثبت اطلاعات می‌تواند پاسخگوی مسائل مطرح شده از سوی خودروسازان و بیمه کنندگان در مورد مسوولیت در زمان تصادف خودروی اتوماتیک باشد.

با توجه به اینکه خطای انسانی عامل 90 درصد از تصادفات است، مهندسان و خودروسازان متقاعد شده اند به خودروها باید آزادی بیشتری برای دخالت و کمک به راننده‌ها در یک موقعیت خطرناک داده شود که مشابه کمک رایانه به خلبانان برای زمین نشاندن هواپیما است.

اما مساله مهمی که حل نشده باقی مانده است مسوولیت است. قانون آلمان میان خودروی نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در یک تصادف تمایزی قائل نمی‌شود. برای مشخص کردن اینکه آیا خودرو، راننده یا شخص سوم مسوول اولیه تصادف است، بیمه کنندگان و خودروسازان خواهان جمع آوری اطلاعات خودرو از جمله سرعت، دوربین‌ها و حسگرهای آن هستند.

بیمه کنندگان می‌توانند از این اطلاعات برای تبیین سیاست‌های لازم استفاده کنند.

از سوی دیگر اطلاعات در مورد مکان و سرعت یک خودرو می‌تواند برای تبلیغات کنندگان و شرکت‌های ارتباطی که از این اطلاعات برای اهداف تجاری خود استفاده می‌کنند، جذاب باشد.

با این همه خودروسازان آلمانی اعلام کرده‌اند می‌خواهند یک مرز محدودکننده در مورد نحوه استفاده از اطلاعات خودروهای نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ایجاد کنند که در این صورت نفوذ شرکت‌های نرم افزاری و مخابراتی به صنعت خودرو را دشوارتر خواهد کرد.

انجمن صنعت خودروی آلمان گفت و گوهایی را برای رسیدن به یک موضع مشترک در مورد نحوه برخورد با حقوق اطلاعات خودرو برگزار کرده است.

یکی از مدیران ولوو کارز اوایل ماه جاری در کنفرانسی اظهار کرد: دیدگاه ما از رانندگی اتوماتیک دریافت اطلاعات شخصی و استفاده آنها برای اهداف تجاری نیست بلکه دیدگاه این شرکت ایمن‌تر کردن رانندگی است.


احتمال تولید نسخه جدید رنو کاپتور

احتمال تولید نسخه جدید رنو کاپتور
عصرخودرو:شرکت فرانسوی رنو همچنان درصدد توسعه شاسی بلند مشهور کاپتور است.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل ازمجاه ماشین، شاید شاسی بلند رنو کاپتور مدتی پیش رونمایی شده باشد اما این به معنای عدم در نظر گرفتن نسخه های جدید برای آن نیست. هنوز خبر تولید نسخه RS این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده و به گفته افراد آگاه در Car Advice که مصاحبه ای را با مدیران ارشد رنو داشته اند هنوز تصمیم گیری در مورد آن صورت نگرفته است.

در واقع شرکت تولید کننده از تناسب این خودرو با سری های پیشینش مطمئن است ولی بایستی گفت که شباهت های آن با کلیو RS مورد بحث است. رنو تصمیم دارد در این نسخه جدید سامانه ترمزها ، هدایت ، تعلیق و شاسی رنو کاپتور RS را به روز رسانی کند و موتورهای بزرگتر و قدرتمندتری را برای آن ها عرضه نماید. گمان می رود که تازمان برگزاری نمایشگاه سال آینده ژنو شاهد تصمیم گیری نهایی و اعلام خبر قطعی در این زمینه باشیم.