Baic

Baic

Baic

Baic

خودروهای اتوماتیک آلمانی صاحب جعبه سیاه می‌شوند

و:خودروسازان آلمانی در حال بررسی بکارگیری دستگاه ثبت اطلاعات مشابه جعبه سیاه هواپیما در خودروهای بدون راننده هستند.
خودروهای اتوماتیک آلمانی صاحب جعبه سیاه می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، مرسدس بنز و بی ام و از جمله خودروسازانی هستند که به همراه غول اینترنتی گوگل خودروهای تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک ساخته‌اند.اما اگرچه شماری از ویژگی‌ها مانند کمک به پارک خودرو به صورت تجاری موجود هستند اما مسائل حقوقی، مانع عرضه کامل فناوری‌های دیگر مانند سبقت اتوماتیک در بزرگراه‌ها شده و در نتیجه خودروهای تمام اتوماتیک در حد نمونه اولیه باقی مانده‌اند.

نصب یک دستگاه ثبت اطلاعات می‌تواند پاسخگوی مسائل مطرح شده از سوی خودروسازان و بیمه کنندگان در مورد مسوولیت در زمان تصادف خودروی اتوماتیک باشد.

با توجه به اینکه خطای انسانی عامل 90 درصد از تصادفات است، مهندسان و خودروسازان متقاعد شده اند به خودروها باید آزادی بیشتری برای دخالت و کمک به راننده‌ها در یک موقعیت خطرناک داده شود که مشابه کمک رایانه به خلبانان برای زمین نشاندن هواپیما است.

اما مساله مهمی که حل نشده باقی مانده است مسوولیت است. قانون آلمان میان خودروی نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک در یک تصادف تمایزی قائل نمی‌شود. برای مشخص کردن اینکه آیا خودرو، راننده یا شخص سوم مسوول اولیه تصادف است، بیمه کنندگان و خودروسازان خواهان جمع آوری اطلاعات خودرو از جمله سرعت، دوربین‌ها و حسگرهای آن هستند.

بیمه کنندگان می‌توانند از این اطلاعات برای تبیین سیاست‌های لازم استفاده کنند.

از سوی دیگر اطلاعات در مورد مکان و سرعت یک خودرو می‌تواند برای تبلیغات کنندگان و شرکت‌های ارتباطی که از این اطلاعات برای اهداف تجاری خود استفاده می‌کنند، جذاب باشد.

با این همه خودروسازان آلمانی اعلام کرده‌اند می‌خواهند یک مرز محدودکننده در مورد نحوه استفاده از اطلاعات خودروهای نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک ایجاد کنند که در این صورت نفوذ شرکت‌های نرم افزاری و مخابراتی به صنعت خودرو را دشوارتر خواهد کرد.

انجمن صنعت خودروی آلمان گفت و گوهایی را برای رسیدن به یک موضع مشترک در مورد نحوه برخورد با حقوق اطلاعات خودرو برگزار کرده است.

یکی از مدیران ولوو کارز اوایل ماه جاری در کنفرانسی اظهار کرد: دیدگاه ما از رانندگی اتوماتیک دریافت اطلاعات شخصی و استفاده آنها برای اهداف تجاری نیست بلکه دیدگاه این شرکت ایمن‌تر کردن رانندگی است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.