Baic

Baic

Baic

Baic

تاخیر تولید پورشه پاجون تا سال 2019

 به نقل از مجله ماشین، گمان می رود این سدان جدید که اکنون به عنوان پاجون (پانامرای کوچک تر) شناخته می شود به عنوان چهارمین خودروی سواری پورشه به پانامرا، کاین و ماکان بپیوندد.:این هفته باز هم صحبت هایی از سدان کوچک تری از پانامرا برای خط تولید رو به گسترش پورشه شده است.
تاخیر تولید پورشه پاجون تا سال 2019

انتظار می رفت این مدل نوین طی سال های آینده عرضه شود اما در گزارشی جدید گفته شده است که خریداران این خودرو باید حداقل تا سال 2019 صبر کنند.

به نظر می رسد این تاخیر به خاطر برنامه اصلاح شده استراتژی محصولات پورشه تا سال 2018 باشد که گفته می شود زمان عرضه زودتری را برای پاجون اعلام کرده بود.

گمان می رود پاجون با سدان گیبلی جدید مازراتی و مدل های عملکردی در خط تولید سری 5، کلاس E و A5 اسپرت بک رقابت کند.

اکنون می توان انتظار داشت A5 اسپرت بک کاملا جدید هم زمان با رونمایی جهانی پاجون معرفی شود. در همین زمان سری 5 جدید نیز معرفی خواهد شد.

البته گفته می شود پانامرای کاملا جدید نیز در دستور کار قرار دارد و گمان می رود اوایل یا اواسط سال 2016 عرضه شود.


فروش چند مرحله ای لیفانx60 با تخفیف ویژه




نیمه دوم تیر ماه؛
عصرخودرو: کرمان موتور در نیمه دوم تیرماه فروش چند مرحله ای خودرو لیفان x60 را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،بنابراعلام کرمان موتور در طرح فروش 6 مرحله ای خودرو لیفان X60 ، این خودرو با تخفیف ویژه به فروش می رسد.

خودروهای فروخته شده در این طرح در بازه زمانی شهریور تا دی ماه به متقاضیان تحویل خواهد شد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند اینجا  کلیک


ارزان ترین SUV آلمانی بازار را بشناسید

:در حال حاضر، ب‌ام‌و نسبت به دیگر برندهای آلمانی موجود در بازار داخلی وضعیت بهتری دارد و در شرایطی که پورشه و مرسدس بنز با مشکل محدودیت واردات و بسته بودن ثبت سفارشات مواجه هستند، مدل‌های زیر 2500 سی‌سی، سهم قابل توجهی از بازار خودروهای لوکس را به خود اختصاص داده‌اند، هرچند که در این میان نمی‌توان از میزان فروش مرسدس بنز C200 و پورشه کاین صرف نظر کرد اما بدون شک در ماه‌های اخیر، ب‌ام‌و با تنوع مدل‌ها و همچنین قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا، بازار پر‌رونق‌تری داشته است.
بررسی مشخصات و ویژگی‌های ب‌ام‌و X1
ارزان ترین SUV آلمانی بازار را بشناسید

 مدل X1 یکی از مدل‌های پر‌فروش ب‌ام‌و در ایران است که با 3 پیشرانه مختلف در بازار داخلی عرضه می‌شود و از لحاظ کلاس‌بندی، در یک کلاس پایین‌تر از برادر بزرگ‌تر خود یعنی X3 و همچنین رقیب آن یعنی مرسدس بنز GLK قرار می‌گیرد. یقینا یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال از X1 در بازار، قیمت آن است که به عنوان ارزان‌ترین مدل این برند در ایران شناخته می‌شود و حتی نسخه‌های پایه و نیمه فول آپشن مدل 18i را می‌توان با قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان نیز خریداری کرد! در ادامه، به بررسی مشخصات و ویژگی‌های مدل X1 و همچنین مقایسه آن با برخی رقبای موجود در بازار داخلی خواهیم پرداخت. 

طراحی خارجی
وقتی در نزدیکی ب‌ام‌و X1 ایستاده باشید، کوچک‌بودن اندازه و ابعاد آن به خوبی مشخص می‌شود و حتی هنگامی که در کنار برادر خود یعنی X3 (که یک SUV کوچک است) پارک شده باشد، کاملا کوچک‌تر به نظر می‌رسد اما با وجود این مشخصه، در نمای جلو مانند دیگر ب‌ام‌و‌ها، چهره‌ای جدی و با‌صلابت را به نمایش می‌گذارد که با وجود چراغ‌های LED حلقوی رانندگی در روز‌، زیبایی خاصی دارد، هرچند که کنار آمدن با طرح نمای عقب خودرو و فرم چراغ عقب‌های آن به کمی زمان احتیاج دارد! X1 در 3 تیپ Sport Line ‌،‌xLine و M Sport Package روی خط تولید می‌رود که طبیعتا در برخی جزئیات ظاهری (سپرها، رینگ‌ها، رنگ شبکه‌های جلو پنجره و‌...) و همچنین تزئینات و پوشش داخلی با یکدیگر تفاوت دارند و ضمنا مدل M اسپرت، دارای کیت بدنه‌، رینگ‌، غربیلک فرمان و سیستم تعلیق اسپرت است و در بازار داخلی نیز محبوبیت خاصی دارد. ضمنا رنگ فریم دور پنجره‌های جانبی و همچنین ریل‌های روی سقف نیز می‌تواند نقره‌ای (آلومینیومی) یا مشکی باشد. 

کابین و امکانات رفاهی
کابین X1‌، نسبتا ساده اما ارگونومیک و زیباست و وجود تریم‌های تزئیناتی چوبی و آلومینیومی، نمای کلی آن را از حالت یکنواختی خارج کرده است. کیفیت ادوات و پوشش‌های داخلی، نه در حد سری 5 اما خوب و رضایت‌بخش است و برای پوشش صندلی‌ها می‌توان پارچه‌، جیر یا چرم را سفارش داد که قاعدتا نوع سوم، تنوع رنگ و البته قیمت بیشتری دارد. صندلی‌ها نسبتا سفت و دارای فرم اسپرت هستند و ضمنا فضای سرنشینان عقب چندان جادار نیست که البته در این کلاس و ابعاد، طبیعی و قابل قبول است اما در صورت وجود سقف پانورامیک، فضای کابین روشن‌تر و دلبازتر به نظر می‌رسد. از جمله تجهیزات و امکانات رفاهی X1 می‌توان به تنظیم برقی صندلی‌های جلو با حافظه و گرم‌کن، تهویه مطبوع اتوماتیک دو‌نقطه‌ای، گرم‌کن غربیلک فرمان، شیشه‌های عقب دودی، سیستم کمک پارک و دوربین دید عقب، سیستم استارت و ورود بدون کلید، پکیج نورپردازی داخلی و چراغ‌های زیر دستگیره بیرونی درب، سقف پانورامیک، نمایشگر مرکزی با قابلیت اتصال به اینترنت، نویگیشن، ورودی USB ،AUX  و iPod و اتصال تلفن همراه و همچنین سیستم صوتی‌ هارمن کاردون اشاره کرد که البته برخی از آنها سفارشی هستند. همچنین X1 دارای سیستم هدآپ دیسپلی و ترمز پارک الکترونیکی نیست.

مشخصات فنی
ب‌ام‌و X1 در 3 مدل 18i‌ ،‌20i و همچنین 28i در بازار داخلی عرضه می‌شود که مدل 18i‌ از نوع دیفرانسیل عقب (با سامانه کنترل الکترونیکی sDrive) و 2 مدل دیگر، مجهز به سامانه چهارچرخ متحرک هوشمند xDrive هستند. پیشرانه هر 3 مدل نیز از نوع 4 سیلندر توربوشارژ و دارای حجمی کمتر از 2000 سی‌سی است که همگی موفق به کسب استاندارد یورو 6 شده‌اند. مدل 28i به عنوان قوی‌ترین نسخه X1 شناخته می‌شود که با وجود گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک، شتاب‌گیری قابل توجه و مصرف سوخت مناسبی دارد. هندلینگ و پایداری هر 3 مدل نیز به لطف سیستم تعلیق کارآمد، سیستم فرمان‌پذیری تطبیقی و همچنین سامانه‌های کنترل پایداری الکترونیکی، قابل تحسین است و البته این موضوع در مدل‌های xDrive بهتر نمایان می‌شود. جالب اینجاست که از نظر خیلی‌ها، سواری X1 نسبت به برادر بزرگ‌تر خود یعنی X3 نرم‌تر و آرام‌تر است و لذت بیشتری را به راننده و سرنشینان القا می‌کند. همچنین وجود سیستم رانندگی ECO در X1 با ایجاد تغییر در روند تعویض دنده‌ها و فعال‌کردن سیستم استارت / استاپ، مصرف سوخت را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. 

رقبای X1 در این رنج قیمت
X1 یک شاسی‌بلند جمع و جور است که شاید نزدیک‌ترین رقیب آن از لحاظ کلاس‌بندی، میتسوبیشی ASX باشد اما از آنجایی که توجه بیشتر مشتریان در انتخاب خودرو به سطح تجهیزات و از همه مهم‌تر، رنج قیمت آنهاست، می‌توان X1 را در مقابل شاسی‌بلندهایی چون هیوندای IX45 (سانتافه جدید) ‌ یا تویوتا RAV4 نیز قرار داد که در این میان، سانتافه دارای کابین جادارتر و تجهیزات و آپشن‌های بیشتر است و RAV4 نیز ضمن استهلاک پایین و دوام بالا، سواری نسبتا نرم و قابلیت آفرود قابل توجهی دارد اما X1 به عنوان یک SUV جمع و جور و اسپرت با فضای محدود سرنشین و بار، برای رانندگی در شهرهای پر‌ترافیک کاملا ایده‌آل به نظر می‌رسد، ضمن اینکه در کنار پیشرانه اقتصادی و کارآمد و طراحی ظاهری زیبا، لذت رانندگی خاصی دارد.

4 نگرش نادرست ایرانیان در انتخاب خودرو

4 نگرش نادرست ایرانیان در انتخاب خودرو
عصرخودرو: همه ما حداقل برای یک بار هم که شده ممکن است برای خرید یک خودرو به فکر فرو رویم و با توجه به شرایط موجود و استانداردهای شخصی خودمان در نهایت خودرویی را انتخاب و خریداری کنیم. اما اینکه در نهایت از انتخاب خود راضی خواهیم بود یا نه، خود مسئله‌ای بزرگ‌تر و اساسی است که ممکن است علت آن نامناسب بودن خودرو انتخابی نباشد؛ بلکه امکان دارد در مراحل تحقیق و شناخت خودرو مطلوب خود نیازهای واقعی خود را نشناخته باشیم و برپایه نظرات و نیازهای دیگران و احساسات کورکورانه شخصی دست به انتخابی زده باشیم که شاید برای دیگران مناسب و بجا باشد، اما در نهایت نه تنها نیازهای ما را برطرف نکرده، بلکه سبب شده تا بیش از پیش در دام دردسرهای جدیدی بیفتیم.

، در نوشته زیر سعی داریم تا برخی از اشتباهات رایجی که در کشورمان برای خریداران خودرو (و حتی کسانی که از خودرویی خاص حمایت کرده، آن را تبلیغ می‌کنند) دردسرساز می‌شود را معرفی کنیم؛ بلکه شمایی که این مطلب را مطالعه می‌کنید بعدها به آنها دچار نشوید!

خودرو شاسی‌بلند‌= بیابانگرد قهار! 
اولین خودروهای شاسی‌بلند جهان همانند جیپ و لندروور و بیشتر خودروهایی که بنیانگذاران این عرصه بودند، برپایه خودروهای نظامی و نیازهای کاربردی همانند کار در مزارع و مراتع صعب‌العبور پدید آمده بودند. همین خودروها هم کم‌کم به بازار ایران راه یافتند و عبارت جیپ مترادف با خودروهایی شد که همگی مجهز به سیستم انتقال قدرت به هر چهارچرخ و برخی دیگر از تکنولوژی‌های مورد نیاز بودند که به تدریج به لیست بلندبالای آفرودبازی و نیازهای این دست خودروها افزوده شدند. اما تدریجاً خودروهایی جدید با شکل و شمایل خودروهای شاسی بلند و کاربردی متفاوت تحت عنوان کراس‌اوورها و شاسی بلندهای شهری از میانه دهه90 وارد بازارهای جهانی شدند که بیشتر برای استفاده روزمره داخل شهری و موارد مشابه مناسب بودند تا استفاده در محیط‌های صعب‌العبور و کوهستانی بیرون شهر. با راه یافتن این خودروها از میانه دهه 80 شمسی به بازار داخلی، کم کم ایرانیان هم با این خودروها آشنا شدند، اما به دلیل تبلیغات نادرست (خصوصاً از جانب واردکنندگان و حتی تولیدکنندگان داخلی) و ظاهر مشابه آنها با خودروهای شاسی‌بلند، در میان اکثریت مردم ایران کراس اوورها و شاسی بلندهای شهری دقیقاً مشابه خودروهای شاسی بلند حقیقی و آفرودرها پنداشته شدند. شاسی بلندهای شهری که بیشتر به دلیل جادار بودن و تسلط بهتر نسبت به محیط اطراف پدید آمده‌اند، توانایی‌ آفرود مناسبی ندارند و در بسیاری موارد تنها حسن آنها نسبت به خودروهای سدان و‌ هاچ‌بک هم اندازه و هم قیمت، توانایی عبور راحت‌تر از سرعت‌گیرها بدون برخورد کف خودرو با سرعت‌گیر است! اما متاسفانه بسیاری از مردم کشورمان هنگامی که خودروهایی همانند ب‌ام‌و X1، مرسدس GLK، انواع شاسی‌بلندهای چینی همانند محصولات لیفان و MVM و برخی دیگر از کراس‌اوورها را خریداری می‌کنند، انتظار دارند تا آنها بتوانند پا به پای خودروهایی همانند تویوتا لندکروزر و پاژن از تپه‌های صعب‌العبور بگذرند. جالب است بدانید که در بسیاری از این خودروها نه تنها سیستم انتقال قدرت به هر دو محور (به عنوان اساسی‌ترین نیاز یک آفرودر) وجود ندارد، بلکه حتی امکان سفارش آن میسر نیست. پس بهتر است این دست از خودروها را به دلیل تسلط بهتر و ابعادشان خریداری کنید تا توانایی‌های آفرود. همچنین باید تاکید کرد که شاسی بلند بودن خودرو به معنای امنیت و ایمنی بیشتر آن نیست. خصوصاً اینکه شاسی بلندها به دلیل بالا بودن مرکز ثقل، پایداری کمتری نسبت به سایر خودروها دارند و در برخوردهای شدید برای عابران پیاده و موتورسیکلت‌ها معضلات عدیده‌ای را پدید می‌آورند.